vrijdag 26 augustus 2011

Start competitie!

Morgen is het zover: de Duitse competitie gaat van start! Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik mag nog niet singelen vanwege m'n knie blessure die nog steeds niet (helemaal) over is, en dat is natuurlijk erg jammer. Gerben (coach senioren selectie) en ik hebben rond de tafel gezeten en het is inderdaad niet erg logisch dat ik, om precies te zijn na 13 weken aangepaste training, opeens voluit zou gaan singelen. Het is dan wel zo dat ik de laatste twee/drie weken iets meer mocht doen, maar daarvoor stond ik voornamelijk alleen maar vanuit één hoek shuttels terug te slaan. We hebben dus besloten dat het niet verstandig is om te gaan singelen dit weekend.

De pijn in mijn knie is nog steeds niet weg, maar is wel minder geworden. Tijdens het spelen voel ik eigenlijk niks meer, maar vooral na de training als ik ben afgekoeld komt de pijn weer opzetten. De shockwave therapie is dus al afgelopen maar ik heb afgelopen woensdag nog wel 'dry needling' in mijn bovenbeen gehad. Bij dry needling worden er met een dunne naald zogeheten 'triggerpoints' aangeprikt.
Op het moment dat de naald je spier raakt spant je spier samen (soort kramp) en dat is echt geen fijn gevoel. Dit werd ongeveer op acht verschillende punten in mijn been herhaald en ook nog drie keer in mijn zij net boven m'n rechter bovenbil. Aan het eind van de behandeling voelt de spier waar in geprikt is heel stijf aan maar uiteindelijk helpt dry needling om spierverhardingen te ontspannen.
Deze spier in mijn bovenbeen trekt nogal aan mijn kniepees, vooral als deze spier erg gespannen is en deze behandeling zou dus ook moeten helpen bij het herstel van mijn knieblessure!
Door twee keer per week naar de fysio te gaan om m'n bovenbeen te laten masseren, door shockwave therapie te hebben gehad én door dry needling te hebben gehad doen ze er op Papendal alles aan om mijn knie zo goed en zo snel mogelijk te laten herstellen.

Om even terug te komen op de competitie: morgen vertrek ik rond half 10 met de auto naar Duitsland. Mijn moeder en tante gaan gezellig mee, want dit is de dichtsbijzijnde wedstrijd van het seizoen, zo'n 2,5 à 3 uur rijden vanaf Amsterdam. We spelen morgen om 15:00 tegen TV Refrath en na de wedstrijd gaan we met het hele team richting München omdat we zondag om 14:00 thuis spelen tegen Mülheim. Of ik zondag ook ga dubbelen hangt helemaal af van hoe mijn knie aanvoelt zondagochtend.
Ik vind het nogmaals erg jammer dat ik niet kan singelen in het eerste competitieweekend, maar ik ben allang blij dat ik in ieder geval een dubbeltje mag spelen en er gewoon bij kan zijn.

Ook kan ik jullie alvast vertellen dat ik me voor volgende week terugtrek uit de single op de Slovak Open. Of ik hier wel ga dubbelen met Thamar Peters (we staan 2e geplaatst) is nog niet zeker, ik wacht af hoe mijn knie reageert op de dubbel die ik dit weekend ga spelen. Maandag neem ik samen met Gerben een besluit of ik aankomende dinsdag wel of niet naar Slowakije vertrek. Verder komt er na het weekend natuurlijk ook een stukje over hoe het weekend is verlopen, dus hou m'n weblog in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten