woensdag 13 juli 2011

Week 1 op Papendal

Inmiddels ben ik alweer halverwege de eerste week op Papendal! Ik moet zeggen dat deze eerste week tegenvalt, ookal had ik in de laatste week van de vakantie wel al het één en ander gedaan. Het begon maandag ochtend met krachttraining en dan nog twee uur baantraining in de middag. Dinsdagochtend kwam ik amper m'n bed uit: m'n kuiten, bovenbenen, hamstrings, billen.. alles deed pijn!! En alsof dat nog niet erg genoeg was stond er voor die dag natuurlijk twee keer baantraining op het programma! Maar goed, het hoort erbij en was ook wel te verwachten na de vakantie dus het is even een weekje doorbijten. Vind het in ieder geval leuk om weer op de baan te staan!

Nu even over m'n knie: maandagochtend heb ik met de krachttraining gewoon alles mee kunnen doen! Wel heb ik voorzichtig gedaan want ik ben nog wel bang dat het weer pijn gaat doen. 's Middags hadden we baantraining en heb ik weer voor het eerst pijnvrij getraind. Dinsdagochtend ben ik naar de fysio geweest en hij adviseerde mij om rustig op te bouwen en (nog) niet te springen en hele diepe uitvalspassen te maken. Hier hou ik me dus aan en ook dinsdag t/m woensdag heb ik pijnvrij kunnen trainen! Goed nieuws dus, en hopen dat het zo blijft natuurlijk. Verder ben ik weer hard aan het werk om weer fit te worden, de spierpijn is op dit moment echt bijna ondraaglijk en doe ik er alles aan om m'n lichaam zo snel mogelijk te laten herstellen. Na elke training een goede coolingdown + rekken is erg belangrijk en ik zit ook regelmatig op de fiets.

Zaterdagochtend vlieg ik samen met Paulien van Dooremalen om 8:20 vanaf Düsseldorf naar München om m'n nieuwe club (PTSV Rosenheim) te bezoeken. Paulien speelt hier al langer en kan me dus een beetje op weg helpen, dat is wel fijn. Ik weet nog niet zo goed wat ik kan verwachten, maar ik kom zondagavond weer terug en zal dan maandag wel weer een stukje schrijven!

1 opmerking:

  1. Zet 'm op Josephine! Succes met je training en ik ben benieuwd naar je ervaringen bij Rosenheim!

    BeantwoordenVerwijderen