donderdag 19 mei 2011

De reis naar China

Nou, we zijn na een lange reis vanmiddag eindelijk aangekomen in Qingdao, China! We vertrokken woensdag middag om 14:00 vanaf Schiphol en ik moet zeggen dat de reis me erg is meegevallen want de tijd vloog voorbij: ik heb geen oog dicht gedaan maar wel vijf films gekeken! Voor ik het wist stond ik weer met beide benen op de grond, in Hong Kong wel te verstaan! Voor ons was het dus eigenlijk 1 uur ’s nachts maar in Hong Kong was het alweer kwart over 6 ’s ochtends! Hier hebben we drie uurtjes moeten wachten, waarbij ik ‘de man met de hamer’ ben tegengekomen want ik had toch wel even een instortmomentje, tot we verder konden vliegen naar Qingdao. De laatste vlucht duurde drie uurtjes en we kwamen om 14:00 lokale tijd aan op onze eindbestemming! Daar werden we netjes opgewacht en met een bus naar het hotel gebracht, een reis van ongeveer 40 minuten waarin ik volledig instortte aangezien ik inmiddels al 24 uur niet had geslapen. Eenmaal aangekomen in het hotel zijn we naar onze kamers gegaan en daarna zijn we met de groep een halfuurtje gaan hardlopen door het centrum van China.
We hebben gelukkig gratis wifi in het hotel, dus heb ik vanavond even via de webcam de hotelkamer en ons uitzicht kunnen laten zien aan m’n moeder! Helaas zijn hier wel bepaalde websites geblokkeerd, zoals facebook, twitter en blogspot.com ,dus ik kan ook niet op m’n eigen weblog en stuur de stukjes die ik schrijf naar m’n moeder met de vraag of zij ze op m’n blog wilt zetten!
Inmiddels is het nu alweer 21:15 lokale tijd en heb ik dus al 30 uur niet geslapen en ik ben eigenlijk een beetje over m’n vermoeidheid heen. Ik ga nu toch maar stoppen met schrijven en proberen wat te rusten want dat kan ik wel gebruiken!
Morgen gaan we in de ochtend weer met de hele groep hardlopen en aan het eind van de dag staat er een baantraining op het programma!
Hou in ieder geval m’n blog goed in de gaten!

2 opmerkingen: