zaterdag 14 mei 2011

Even een update!

Het is alweer ruim een week geleden dat ik voor het laatst iets op m'n wegblog heb geschreven, dus het werd weer tijd! De laatste keer dat ik wat heb geschreven was kort na de Denmark International en schreef ik dat ik last had van m'n rechterknie. Helaas kan ik niet zeggen dat dat over is, maar het is gelukkig wel wat minder geworden. Ben natuurlijk nadat ik terug ben gekomen uit Denemarken ook naar de fysio op Papendal geweest en het is een geïrriteerde patellapees/'jumpers knee'/overbelasting of hoe je het ook noemen wilt. Heb deze week rustig aan gedaan en veel techniek gedaan, want woensdag vertrekken we naar China en ik wil natuurlijk heel graag mee. Moet maar even kijken hoe m'n knie er maandag aan toe is, ik heb nu in ieder geval geen pijn meer, hij is alleen wel nog wat stijf. We'll see!

Verder heb ik de afgelopen dagen veel na zitten denken over m'n afgelopen seizoen. Ik denk dat toch met zekerheid kan zeggen dat dit m'n beste seizoen ooit was! Met als hoogtepunten m'n kwartfinale op de Jeugd Olympische Spelen in Singapore (en winst op de 1e geplaatste!), m'n zilveren medaille op de Dutch Junior en natuurlijk de zilveren medaille op de Europese Jeugd Kampioenschappen in de damesdubbel!
Hieronder even alle resultaten van dit seizoen op een rijtje:

Kwartfinale WS Youth Olympic Games
Halve finale WD Yonex Belgian International 2010
Kwartfinale WD Italian International 2010
Kwartfinale WS Austrian International 2011
Halve finale WD Dutch Junior 2011
Runner up WS Dutch Junior 2011
Runner up WD European Junior Championships

Inmiddels is het seizoen bijna afgelopen, met de Sudirman Cup in China als laatste toernooi van dit seizoen. Ik merk wel dat ik de laatste tijd erg veel van m'n lichaam heb gevraagd, ik heb echt veel toernooien gespeeld en soms had ik na een toernooi ook echt veel rust nodig om helemaal bij te komen/te herstellen, maar ik heb naar mijn mening goede resultaten neergezet. Dan te bedenken dat ik precies een jaar geleden nog niet eens op Papendal woonde en nog gewoon maar vier keer per week trainde. Ik ga jullie nog veel meer van mezelf laten zien, want ik ben er nog lang niet maar een begin is er!

Voor nu is het belangrijkste dat m'n knie weer oké is en ik hoop dat ik hier dinsdagavond op m'n weblog kan schrijven dat ik woensdag om 14:00 gewoon in het vliegtuig naar China zit!

1 opmerking: