zaterdag 21 mei 2011

Update vanuit China


Dag 3 in China is inmiddels alweer bijna voorbij en de tijd vliegt echt voorbij! Gister zijn we de dag begonnen met een uurtje hardlopen/agility/rekken en in de middag konden we voor het eerst de baan op: drie kwartier in de ‘practise hall’ en daarna mochten we drie kwartier in de ‘main hall’ trainen. Lekker even getraind en m’n ogen uitgekeken want de main hall was echt heel erg groot! Ben echt benieuwd hoeveel mensen daar de komende dagen zullen zitten!
Tussen de twee trainingen door hebben we redelijk wat vrije tijd gehad en die hebben we dan ook goed benut door naar een shoppingmall in de buurt van het hotel te gaan! Beetje rondgekeken maar verder niks gekocht. Na de avondtraining hebben Iris, Samantha, Patty en ik heerlijk beneden in het hotel pasta gegeten en waren rond 20:30 klaar. Het leek ons nog geen goed plan om al naar onze kamers te gaan, want dan zouden we waarschijnlijk gelijk instorten vanwege de jetlag en we moeten een beetje in ons ritme zien te komen. We waren het er allemaal over eens dat het misschien beter was om nog even een frisse neus te halen (lees: naar de shoppingmall te gaan, die hier allemaal nog tot 23:00 open zijn). Hier zijn we dus met z’n vieren heen gewandeld en  ik heb nog leuk een paar schoenen weten te bemachtigen! We waren verder redelijk snel uitgekeken dus besloten nog even naar de boulevard te lopen. Hier hebben we een fietskar gehuurd waar je met z’n vieren in kon en zijn we langs de boulevard een stukje gaan fietsen, wat de nodige hilarische taferelen met zich mee bracht! Rond een uurtje of kwart over 10 waren we weer terug in het hotel en zijn we richting ons bedje gegaan. Helaas niet zo goed geslapen want ik werd om 3:30 klaarwakker en viel pas rond 6:30 weer in slaap.
Vandaag hebben we getraind in de practise hall en vanavond was de openingsceremonie inclusief diner! Het begon om 18:00 en van elk land mochten er twee spelers het podium oplopen, achter de vlag aan van je eigen land. Van Nederland waren dat Saber en ik! Dat betekende dat we 40 minuten voor onze vlag op het podium hebben moeten staan , in een enorme hitte vanwege alle spotlights, maar het was het waard! De hele zaal zat vol met natuurlijk alle teams, wat belangrijke mensen van de BWF en nog wat fotografen/mensen van de pers.
Nadat van elk land twee personen 40 minuten op het podium hebben gestaan en wat hoge piefen wat praatjes hebben gehouden was het tijd voor het diner! Heerlijk gegeten en rond 20:00 terug naar het hotel gegaan! Ik ben daarna met Dave, Saber en Rune nog naar een shoppingmall gegaan waar we 20 minuten lang hebben genoten van een massagestoel die je gewoon voor niks mocht uitproberen!
Morgen gaan we uiteraard weer de baan op en verder zie ik wel weer wat de dag me brengt. Tot nu toe heb ik het hier in ieder geval heel erg naar m’n zin, ik kijk elke dag m’n ogen uit!



Ik hou jullie op de hoogte!

2 opmerkingen:

  1. Goed zo zusje!!!! Ik ben trots op je! En ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt. Kusje LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk,je updates! Klinkt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen