vrijdag 6 mei 2011

Uitgeschakeld

Voor mij is de Denmark International helaas afgelopen.
Ik speelde vandaag om 11:20 tegen de Deense Cecilie Sentow die er al twee wedstrijden op had zitten omdat ze de dag ervoor nog moest kwalificeren voor het hoofdtoernooi.
Deze wedstrijd kon ik vrij eenvoudig naar me toe trekken na een wat nerveuze start en ik won met tweemaal 21-13. Ik wist dat de volgende wedstrijd een (heel) stuk zwaarder zou worden, want ik moest tegen de Nederlandse Judith Meulendijks (2e geplaatste) en ja die is nou eenmaal goed. Omdat ze een stuk ouder en beter is, én veel meer ervaring heeft dan ik had ik natuurlijk niks te verliezen en kon ik gewoon vrijuit spelen.
Ik verloor de wedstrijd met 21-14 en 21-12 en ben zeker niet ontevreden, maar erg tevreden ben ik ook weer niet. Er zaten een paar goede rallies tussen, maar ook heel veel korte rallies, waarbij ik snel een fout maakte of niet goed klaarstond. Ze had erg scherpe cross dropshots vanaf haar forehand waar ik veel moeite mee had.
Ik weet in ieder geval waar ik aan moet werken de komende tijd!

Verder heb ik sinds kort een beetje last van m'n rechter knie (dit heeft mij overigens niet belemmerd tijdens het spelen), maar het is de laatste dagen wel wat erger geworden. M'n knie voelt erg stijf aan en na het spelen als ik ben afgekoeld doet ie pijn. Ben hier naar de fysio geweest en volgens haar was het een beginnende 'jumpers knee' dus ik moet er even voorzichtig mee doen.

Morgenochtend om 8:00 ga ik weer richting huis en het volgende toernooi wat gepland staat is de Sudirman Cup in China!

1 opmerking:

  1. Ja, Josephine, jammer dat je verloren hebt van Judith Meulendijks (ik heb de wedstrijd gevolgd op livescore), maar zoals je zelf zegt: je hebt er weer veel van geleerd. Verder hoop ik dat je knie niet te veel gaat opspelen en dus: het allebeste daarmee. Zet 'm op in China.

    BeantwoordenVerwijderen