maandag 23 mei 2011

Morgen aan de bak!


We zijn hier alweer vijf dagen en het gaat allemaal zo snel. Ik knipper even met m’n ogen en de volgende dag is alweer begonnen lijkt het wel.
Nadat we ook gisteren en vandaag weer de gym in zijn geweest en ook weer ruim twee uur op de baan hebben gestaan in de ‘practise hall’ is het morgen dan zover: om 10 over 1 lokale tijd spelen we onze eerste wedstrijd tegen de USA. De opstelling is al bekend, maar ik weet niet zo goed of ik deze al online mag zetten dus wacht ik daar voor de zekerheid nog maar even mee.
Vandaag was het voor het eerst sinds we hier in China zijn mooi weer! In de ochtend was er nog wel wat sluierbewolking maar dat trok uiteindelijk weg dus ik kon eindelijk m’n zonnebril tevoorschijn halen. We zijn richting een ‘art sculpture’ op de boulevard gelopen (zie foto) en hebben we een beetje de toerist uitgehangen door zo’n beetje alles op de foto te zetten voor het thuisfront!
Alle mensen hier zijn heel vriendelijk en behulpzaam, al hebben ze negen van de tien keer geen flauw idee wat je nou eigenlijk tegen ze zegt. Ook hebben we een ‘team guide’, genaamd Margaret (haar Chinese naam weet ik even niet meer, en al wist ik die dan zou ik die waarschijnlijk toch verkeerd spellen) en zij loopt de hele dag met het team mee. Ze regelt het vervoer voor ons en helpt Martijn, aangezien de Chinezen bijna of geen Engels spreken. Als we vragen hebben kunnen we die ook aan haar stellen natuurlijk.
Verder heb ik het hier nog steeds heel erg naar m’n zin! Heb genoeg tijd gehad om wat van de stad te zien, maar daarbuiten werd er de afgelopen dagen natuurlijk ook gewoon hard getraind. Vanaf morgen wordt het een heel ander verhaal want dan mogen we eindelijk aan de bak! Ik ben benieuwd of er nu ook zoveel mensen in de hal zullen zitten als tijdens de eerste wedstrijd van China, maar ik betwijfel het want we spelen niet tegelijkertijd.
Ik hou jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten