maandag 18 april 2011

3-0 nederlaag

Van drie keer maximale winst zijn we overgegaan in een maximaal verlies, we hebben vandaag namelijk met 3-0 van Duitsland verloren. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in een landenwedstrijd van Duitsland heb verloren, maar het kan zijn dat ik me vergis.

We begonnen met de mix van Jim en Soraya, zij moesten het opnemen tegen het sterke koppel Max Schwenger en Isabel Herttrich. In het begin ging het gelijk op en deden Jim en Soraya zeker niet onder voor de Duitsers. Het stond 18-18 en vanaf toen ging het snel, de eerste set werd verloren met 21-18. De tweede set kwamen Jim en Soraya niet meer onder het goede spel van de Duitsers uit en deze set werd verloren met 21-15. Erg jammer, maar zeker geen schande want deze twee Duitsers zijn nou eenmaal heel erg goed.

De volgende die de baan op ging was Nick, hij moest het opnemen tegen Kai Schäfer. Nick kwam naar eigen zeggen de hele wedstrijd niet echt in z'n spel. Hij vertelde me dat hij zich ook erg moe voelde en hoog begon te ademen met pijn in het midden van de borst, eigenlijk precies hetzelfde waar ik ook last van had de afgelopen dagen. De tweede set leek het erop dat Nick nog kans had om te winnen, het ging gelijk op. Het stond 15-14 in het voordeel van de Duitser, waarna deze ook de tweede set won met 21-14. Ik moet zeggen dat de Duitser erg goed stond te spelen.

Daarna was het de beurt aan mij en ik moest tegen Fabienne Deprez. Op de Dutch Junior had ik in de halve finale nog tegen haar gespeeld en won ik in twee sets, maar dit is weer een ander toernooi dus het kon zomaar anders gaan dit keer. En dat ging het ook, want ik verloor in twee sets. Ik moet zeggen dat ik me wel weer goed voelde op de baan, de vermoeidheid die ik de afgelopen dagen heb gevoeld tijdens het spelen was vandaag totaal verdwenen. Erg jammer dat ik veel 'unforced errors' heb gemaakt, vooral op belangrijke momenten. In de tweede set had ik regelmatig een voorsprong te pakken maar wist dit niet vast te houden: ik stond 17-15 voor en verloor met 21-17.

Erg jammer dat we met 3-0 hebben verloren van Duitsland. Ik ben over m'n eigen partij best tevreden, in ieder geval over het feit dat ik vandaag weer een hoger tempo kon spelen dan de afgelopen dagen.

Morgen begint het individuele toernooi, maar ikzelf heb de eerste ronde een 'bye' dus hoef woensdag pas te spelen om 16:00 tegen de Duitse Ramona Hacks.

1 opmerking:

  1. Morgenmiddag dubbelen toch?? Succes!!

    Leuk verslag weer Josephine!!

    BeantwoordenVerwijderen