dinsdag 12 april 2011

Loting EJK!



Ik kwam vandaag rond een uurtje of 3 thuis samen met Thamar Peters (vriendin en dubbelpartner) die vanavond bij mij slaapt zodat we morgenvroeg samen naar Schiphol kunnen reizen. We waren net een kwartiertje thuis en stonden eigenlijk net op het punt om weer de deur uit te gaan, richting het winkelcentrum om de laatste nodige spullen voor Finland te kopen. Net op het punt dat we onze jassen aan het aantrekken waren, kreeg ik een bericht van Robin Tabeling met de vraag of ik de loting van het individuele toernooi al had gezien.
We keken elkaar even aan en begrepen natuurlijk gelijk dat we eerst de loting gingen bekijken voordat we ook echt de deur uit zouden gaan.

Eenmaal achter de laptop (nog geen 2 seconden later) hadden we geloof ik binnen 10 seconden de website met de loting erop voor ons. Als eerste bekeken we natuurlijk de women's singles en aangezien de plaatsingen gister al bekend waren gemaakt hadden we ook niet anders verwacht dan dat Marin bovenaan het schema zou staan. Thamar is niet geplaatst (wat ik overigens onterecht vindt omdat ze beter is dan een paar die wél geplaatst staan, maar het gaat nou eenmaal via de ranking) en was opgelucht toen ze zag dat ze in ieder geval niet de eerste of tweede ronde al tegen Marin zou komen.
Ik stond zoals ik gisteren al had gezien 3/4e geplaatst, en ik sta helaas wel bovenin het schema, en Deprez en Gabdullina staan allebei onderaan het schema, maar in feite maakt het ook niks uit want ik zou al niet durven dromen van een halve finale. Ik ga me eerst maar eens richten op de eerste wedstrijd! Deze zal ik spelen tegen Ramona Hacks (Duitsland), waar ik op Dutch Junior ook al tegen gespeeld had in de 3e ronde. Volgens mij is ze zelfs nog U17, maar ze is (zeker voor haar leeftijd) best een goede tegenstandster.

Dus wij met z'n tweetjes naar beneden scrollen en kijken waar Thamar stond, en ze kwam maar niet....uiteindelijk vonden we haar dan, helemaal onderaan het schema met Gabdullina als tegenstandster in de 3e ronde. Echt een lastige loting, dat wel, maar ik denk (nee, ik wéét) dat Thamar gewoon kans maakt.

Ik zie de EJK ook echt als een toernooi waar de spelers waar veel van verwacht wordt zomaar zouden kunnen sneuvelen in de eerste rondes en waar hier en daar een ongeplaatste speler nog wel eens voor een verrassing zou kunnen zorgen. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om m'n plaatsing waar te maken! En wie weet wat nog meer...

Verder staan Thamar en ik in de dubbel ook 3/4e geplaatst, en volgens mij is onze loting best oké. We staan onderaan het schema en zouden we onze eerste partijen winnen komen we de 5/8e geplaatsten Romina Gabdullina en Evgeniya Kosetskaya tegen in de kwartfinale.

Ik heb gemerkt dat je op de EJK in feite ook niet echt een goede of een slechte loting kan hebben, want waar je ook staat, overal staan goede spelers. En als je echt goed bent, win je gewoon van iedereen!
Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in! Morgenochtend vliegen we om 9:45 vanaf Schiphol en ik hoop dat we in Finland internet hebben, want ik hou jullie op de hoogte!

Om de loting te bekijken klik je hier:
Loting Europese jeugd kampioenschappen

4 opmerkingen:

  1. Jeetje klinkt wel hectisch allemaal maarja dat zijn jullie vast al wel een beetje gewend:-) haha
    Nou iig heel veel succes en geniet ervan, omdat het je laatste NJK is.
    Geef ze maar een pak slaag en hopelijk komt er een mooi resultaat uit:-)

    Groetjes danny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stukje weer Josephine!! Hopelijk is er internet in Finland, kan ik je mooi via je blog volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Joos!! Heel veel succes daar. Hou die steeds maar weer stijgende lijn vast en dan kom je er vanzelf. Groetjes, Suus, BeeS-Sport.nl

    BeantwoordenVerwijderen