vrijdag 15 april 2011

5-0 winst!

 

Vandaag stond onze eerste teamwedstrijd om 2 uur tegen IJsland gepland!
De opstelling was als volgt:

MS: Nick Fransman
WS: Josephine Wentholt
MD: Jim Middelburg & Robin Tabeling
WD: Thamar Peters & Soraya de Visch Eijbergen
MXD: Russell Muns & Myke Halkema

De wedstrijden werden dan ook in deze volgorde gespeeld. Dat betekent dus dat Nick het spits af mocht bijten. Hij maakte een goede start en pakte al snel een grote voorsprong die hij ook niet meer weg heeft gegeven en hij pakte de eerste set met 21-5. Ook de tweede set had zijn tegenstander geen schijn van kans en ook deze set won Nick met 21-5.
De volgende wedstrijd die gepland stond was mijn wedstrijd, tegen Rakel Jóhannesdóttir. De eerste set ging nogal moeizaam, ik moest er nog een beetje inkomen, maar gelukkig won ik deze met 21-16. De tweede set verliep net even anders. Ik had al snel een voorsprong te pakken maar maakte veel onnodige fouten en zo was het opeens weer een gelijke stand. Vanaf dat moment kwam ik niet meer goed in mijn spel en verloor de tweede set met 21-18. Gelukkig won ik de 3e set met 21-12. Over de wedstrijd kan ik niet echt tevreden zijn, maar gelukkig heb ik de wedstrijd naar me toe kunnen trekken.
Ondertussen stond er dus een 2-0 in ons voordeel op het scorebord.
De heren- en de damesdubbel werden allebei makkelijk in twee sets gewonnen, waarbij vooral de IJslandse dames geen schijn van kans hadden tegen Thamar en Soraya, die de wedstrijd wonnen met 21-4 en 21-4.
De laatste wedstrijd was de mix van Russell en Myke, ook zij wonnen eenvoudig in 2 sets (21-7 en 21-8) en zorgden dus voor de 5-0!

Een mooie uitslag vind ik zelf! Morgen spelen we om 10 uur 's ochtends tegen Letland en wie weet kunnen we weer een 5-0 op het scorebord zetten.

Voor alle andere uitslagen van vandaag klik je hier.

1 opmerking:

  1. Gerard Wentholt15 april 2011 om 21:57

    Hoi Josephine,

    Mooi resultaat die 5-0. Ik zie dat je zaterdag niet staat opgesteld, maar zodra je weer moet spelen: zet 'm op hè en veel succes en geniet er van. De groetjes ook voor Thamar en voor haar veel succes morgen. Liefs, ook van Thea, Gerard

    BeantwoordenVerwijderen