dinsdag 12 april 2011

PTSV Rosenheim



Zoals al op vele (badminton)sites vermeld stond ga ik volgend seizoen competitie spelen in Duitsland. Ik kon nog niet vertellen voor welke club ik ga spelen, maar inmiddels kan ik daar gewoon open over zijn. De club heet PTSV Rosenheim en ligt helemaal in het Zuiden van Duitsland in de buurt van München.
Het is dus best wel een grote stap, want het is ongeveer 8 uur rijden en ik beschik nog niet eens over een rijbewijs, maar ik zal vooral met het vliegtuig reizen. Ook zit ik bij Paulien van Dooremalen (Nederlandse speelster nationale senioren selectie) in het team en kan dus ook met haar meerijden.
Er wordt hier en daar wat gemompeld over waarom er dit seizoen nou zo veel spelers naar buitenlandse clubs vertrekken. Ik kan hier niet echt antwoord op geven, voor mij is de belangrijkste reden gewoon echt het feit dat ik de kans krijg om echt tegen wereldtop te spelen (Juliane Schenk bijvoorbeeld).
Dat het competitie schema om de toernooien heen is gepland is inderdaad een mooie bijkomstigheid, maar ik verwacht niet dat ik heel veel toernooien ga spelen, dus dat is zeker niet de voornaamste reden. Ik kreeg NU de kans om 1e Bundesliga te gaan spelen in Duitsland, en ik ben er van overtuigd dat dit het beste is voor mij. Ik wil nog veel beter worden en me veel verder ontwikkelen. Ik ben iemand die steeds op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen, dat motiveert mij.

De rest van het team bestaat uit de volgende spelers en speelsters:

Hannes Käsbauer
Oliver Roth
Peter Käsbauer
Lukas Schmidt
Paulien van Dooremalen
Nicol Bittner
Barbara Bellenberg
Katharina Giebfried
Steffi Bachmayr

Voor de website van PTSV Rosenheim klik je hier:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten