vrijdag 22 april 2011

Halve finale!!



De afgelopen twee dagen zijn toch wel erg raar verlopen. Ik zal met het slechte nieuws beginnen.
Gister speelde ik de 4e ronde single tegen Özqe Bayrak uit Turkije en ik kende haar al, want ik had in Oostenrijk (Austrian International) tegen haar gespeeld. Daar won ik nog in twee sets maar dit keer ging het anders. Ik zat er de eerste set goed op, drukte haar weg in het achterveld en scoorde daarna vaak met een bal naar beneden. De eerste set was dus voor mij met 21-15. De tweede en derde set gingen echt een stuk minder, zeg maar gewoon slecht. Ik kon geen tempo meer maken en liep alleen maar achter de feiten aan. Ik verloor deze wedstrijd en baalde echt zo erg, dit is echt het toernooi waar ik lang naar toe heb gewerkt. Maar goed, ik heb echt een super seizoen gehad, veel goede toernooien gespeeld, alleen op het verkeerde moment gepiekt.

Dan nu het goede nieuws, vandaag moesten Thamar en ik nog dubbelen tegen twee meisjes uit Ukraine. We wisten dat we een zware loting hadden en dat ze heel goed waren. De eerste set verloren we, de tweede wonnen we dus het kwam neer op een derde beslissende set. De derde set stonden we eigenlijk de hele tijd achter, maar uiteindelijk hadden we twee matchpoints te pakken: 20-18. Eigenlijk begon de wedstrijd daar pas, althans, alles wat er voor deze stand is gebeurd kan ik me niet eens meer goed herinneren. Ze kwamen terug tot 20-20 en vanaf toen ging het steeds om en om. Eindstand: we hebben 4 matchpoints gehad, 6 matchpoints tegen gehad en toen stond het 29-29. Dit is dus echt het punt waarop het gewoon 50/50 is, je hoeft maar één foutje te maken of alleen maar in het net te serveren en je hebt de wedstrijd verloren. De hele zaal begon te klappen en Thamar moest serveren. Ze speelde een flickservice waarop de Ukrainse smashte en ik deze gelukkig goed terug kon verdedigen. Hierna konden we de aanval overnemen en maakte Thamar het af met een smash! Na 58 minuten gespeeld te hebben waren we echt zoooo blij dat we hadden gewonnen!!

Maar goed, dat was dus nog niet alles want er stond vandaag nog een partij op ons te wachten, namelijk de kwartfinale tegen Sarah Milne en Jessica Fletcher. De laatste keer hadden we van ze verloren, maar ook maar net aan in 3 sets. We verloren wéér de eerste set (we hebben nog geen dubbel gespeeld waarin we de eerste set gewonnen hebben), maar wonnen de tweede. Weer een derde set dus. We begonnen de derde set echt heel goed en stonden op een 7-0 voorsprong, deze voorsprong hebben we nooit meer weggegeven en we wonnen de derde set vrij eenvoudig met 21-12.
Dat betekent dus een halve finale in de dubbel!! Dus minimaal een bronzen medaille!
We zijn echt al erg tevreden maar we willen meer. Morgen spelen we de halve finale tegen twee Denen, Line Kjærsfeldt en Sandra Maria Jensen en we gaan natuurlijk voor de winst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten