zaterdag 2 april 2011

Clubkampioenschappen BV Almere

Dit weekend begonnen de clubkampioenschappen. Voor het eerst had heel team 1 zich hiervoor ingeschreven, maar jammer genoeg hadden er twee zich afgemeld vanwege ziekte. Ik dubbel met Shanice van Stenus en voor de verandering ga ik ook mixen, dat doe ik met Saber Afif. Ik heb er bewust voor gekozen om niet te singelen, omdat we binnenkort al naar Finland gaan (EJK), en ik een niet al te intensief weekend wilde hebben.

Vandaag om 14:00 speelde ik mijn eerste wedstrijd samen met Shanice tegen Vonne van Polanen en Rianne van Groenigen. We verloren de 1e set en wonnen de 2e. De 3e set verliep nogal raar, we kwamen al heel snel 11-1 achter te staan. Gelukkig kwamen we daarna weer beter in ons spel en konden we deze set alsnog binnenhalen met 21-19. De 2e dubbel tegen Yvonne Sie en Manon Sibbald verloren we met 21-14 en 23-21. De 2e set ging best goed en vond het leuk om met Shanice te dubbelen!
Omdat we in een poultje zitten spelen we morgen nog een dubbel om de 2e/3e plek.

De mix met Saber ging best goed! We zijn allebei single spelers en mixen dus eigenlijk nooit, maar ik vond het toch best leuk om ook eens te doen. De eerste twee partijen konden we vrij eenvoudig omzetten in winst, maar we wisten dat de derde partij een stuk lastiger zou worden. Deze speelden we tegen Dave Khodabux en Sanne Berkelmans. Ook nu speelden we best lekker en er zaten aardig wat leuke rallies bij, we wonnen met 21-17 en 25-23. Dat betekende dat we eerste in onze poule waren geworden en morgen spelen we tegen de nummer twee uit poule A (Gijs Berkelmans & Deborah van de Wal).

Later meer..

2 opmerkingen:

  1. Heej Josephine:-)
    Klinkt als een gezellige dag in plaats van een zware badminton dag:-)
    Ook wel lekkr om even rustig aan te doen + dat je de rest nog een kansje geeft om te winnen ;-) hihi.
    Mare heel team 1 :-| waar zijn Stephan en Jeroen dan? Die zie ik nergens staan op toernooi.nl
    Nou suc6 morgen en geniet ervan.
    Groetjes Dan

    BeantwoordenVerwijderen